&samhoud media en Little Chicken lanceren nieuwe AR/VR app voor spaaractie van Albert Heijn over de ruimtevaart

 

Albert Heijn heeft deze week een nieuwe spaaractie gelanceerd die kinderen spelenderwijs kennis laat maken met het thema ‘ruimtevaart’. Met behulp van een spaaralbum en 160 ruimtevaartplaatjes, waarvan 23 speciale VR/AR-plaatjes, ontdekken kinderen samen met astronaut André Kuipers de fascinerende wereld van de ruimtevaart. Hij neemt ze mee op een avontuurlijke reis door de ruimte. Na het succes van de Dino-app hebben &samhoud media en Little Chicken de handen ineengeslagen om de digitale component van de ruimtemissie te creëren.

Na het succes van vorig jaar, waar gezamenlijk de dino’s tot leven werden gebracht met Freek Vonk, hebben de betrokken partijen met veel enthousiasme de nieuwe spaaractie weer een stap verder gebracht. Oprichter Jip Samhoud van &samhoud media is dan ook bijzonder trots op het resultaat. “Het is gaaf om kinderen opnieuw naar een plek te laten reizen die normaal onbereikbaar is. In opdracht van Albert Heijn en samen met TBWA hebben we het mogelijk gemaakt dat straks honderdduizenden kinderen letterlijk ervaren hoe het is om op ruimtereis te gaan.”

Volgens Tomas Sala, Creative Director van Little Chicken, is de  AH Ruimtevaart-app ook technologisch gezien een stap vooruit. “Hoe meer kaartjes iemand spaart, des te completer de ruimtewereld wordt en hoe meer er valt te ontdekken voor kinderen. Daarnaast is het nu mogelijk om daadwerkelijk door de VR-wereld heen te vliegen. Dat geeft een ontzettend gave en rijke ervaring.”

Little Chicken en &samhoud media hopen in de toekomst vaker samen te werken aan zulke revolutionaire projecten. “De gebundelde krachten zijn ons wederom goed bevallen. Bovendien merken we dat onze bedrijven elkaar uitstekend aanvullen. Zowel op creatief als technologisch vlak.”

 

 

 

 

Related

AH Dino’s wint bij Spin Awards and Esprix uitreikingen

21 april 2017

Tijdens de Spin Awards uitreikingsavond heeft de AH Dino’s app de zilveren Spin Award  voor best mobile in de wacht gesleept en dezelfde avond op het Esprix Gala is de bronzen Esprix award  in de categorie Retail binnen gehaald De AH dino’s   Virtual en Augmented Reality  app van Little Chicken en &Samhoud Media won al eerder een Bright VR Award en maar liefst twee Dutch Game Awards. Little Chicken won al vijfmaal eerder een Spin Award voor haar producties. Esprix Winnaars: https://www.esprix.nl/esprix/actueel/esprix-winnaars-2017 Spin Awards https://www.spinawards.nl/nl/winnaars-spinawards-2017

Little Chicken vier maal genomineerd voor een Dutch Game Award

2 september 2016

  De Albert Heijn Dino’s met Freek Fonk VR en AR app is genomineerd in een ongelofelijke 4 categorieën van de Dutch Game Awards 2016. Als Little Chicken Game Company zijn we super trots op deze app en de samewerking met AH en &Samhoud media. Genomineerd voor een Dutch Game Award in: Best Serious Game Best Technical Achievement Best Co-Production Best Economic Achievement. De winnaars worden 26 september bekend gemaakt op het Dutch Game Awards Dinner, als onderdeel van het Nederlands Film Festival. http://dutchgameawards.nl/2016/alle-nominaties-voor-2016/  

Albert Heijn brengt Virtual Reality naar alle kinderen van Nederland

2 juni 2016

Op 6 juni start Albert Heijn met een nieuwe spaaractie die zowel qua inhoud als vorm nog nooit eerder is vertoond! In augmented- en virtual reality brengt de supermarktketen samen met &samhoud media, Little Chicken en Naturalis de Dino’s tot leven! Over de Campagne “Terug naar de dino’s met Freek Vonk”: http://www.ah.nl/dino “Wij willen kinderen inspireren en ze dingen laten zien die tot nu toe onmogelijk leken. VR en AR zijn hier fantastische middelen voor. Het is voor het eerst dat zo veel Nederlanders kennis gaan maken met VR & […]

Inspiration Lab

Business

Virtual Reality: 5 questions you should ask before jumping in

21 juli 2016

“Virtual Reality… sounds cool and exciting! We need to get into VR!” At Little Chicken Game Company, we love clients who think this way. VR applications have a lot to offer – as educational or marketing tools, or just for fun. What intrigues us is that a technology thought to be limited to early adopters, is such a big game changer on so many levels. Virtual reality is changing how we think about concepting, creation, distribution, and the business models behind content. We are aware that this can make conceptualizing and […]

Hoe maak je een wetenschappelijk correcte dino voor Virtual Reality!

28 juni 2016

Door Olof Moleman   Binnen het team van Little Chicken en &samhoud media team ben ik verantwoordelijk geweest voor het modelleren van de 20 verschillende prehistorische dieren voor de AH dino VR app. De meeste hiervan waren dinosaurussen, maar er zat ook een aantal andere prehistorische dieren bij uit de dino tijd. De bedoeling was om de beesten te maken volgens de huidige wetenschappelijke kennis die we hebben van dino’s. Maar hoe maak je een wetenschappelijke dinosaurus? Het beeld dat de wetenschap heeft van dinosauriërs verandert steeds als er weer […]

Art

Unity game engine animation

29 september 2015

Written by: Joris van Laar – Animator   Most 3d animators tend to swear by their preferred tools of the trade. Be it 3ds Max, Maya or Blender, each package has its own group of dedicated followers. But when it comes to animating for games, an extra player is added to the mix: the game engine. Basic animation in an engine is not that different from a ‘traditional’ 3d package, but like any program, it has its own quirks. So I’ve tried to put together all the post-it notes that […]

Alles bekijken