AH Dino’s wint bij Spin Awards and Esprix uitreikingen

Tijdens de Spin Awards uitreikingsavond heeft de AH Dino’s app de zilveren Spin Award  voor best mobile in de wacht gesleept en dezelfde avond op het Esprix Gala is de bronzen Esprix award  in de categorie Retail binnen gehaald

De AH dino’s   Virtual en Augmented Reality  app van Little Chicken en &Samhoud Media won al eerder een Bright VR Award en maar liefst twee Dutch Game Awards. Little Chicken won al vijfmaal eerder een Spin Award voor haar producties.

Esprix Winnaars:

https://www.esprix.nl/esprix/actueel/esprix-winnaars-2017

Spin Awards

https://www.spinawards.nl/nl/winnaars-spinawards-2017

dgawinnerspinwinner

Related

&samhoud media en Little Chicken lanceren nieuwe AR/VR app voor spaaractie van Albert Heijn over de ruimtevaart

16 mei 2017

  Albert Heijn heeft deze week een nieuwe spaaractie gelanceerd die kinderen spelenderwijs kennis laat maken met het thema ‘ruimtevaart’. Met behulp van een spaaralbum en 160 ruimtevaartplaatjes, waarvan 23 speciale VR/AR-plaatjes, ontdekken kinderen samen met astronaut André Kuipers de fascinerende wereld van de ruimtevaart. Hij neemt ze mee op een avontuurlijke reis door de ruimte. Na het succes van de Dino-app hebben &samhoud media en Little Chicken de handen ineengeslagen om de digitale component van de ruimtemissie te creëren. Na het succes van vorig jaar, waar gezamenlijk de dino’s […]

Virtual Reality: 5 questions you should ask before jumping in

21 juli 2016

“Virtual Reality… sounds cool and exciting! We need to get into VR!” At Little Chicken Game Company, we love clients who think this way. VR applications have a lot to offer – as educational or marketing tools, or just for fun. What intrigues us is that a technology thought to be limited to early adopters, is such a big game changer on so many levels. Virtual reality is changing how we think about concepting, creation, distribution, and the business models behind content, so VR devices are now an important market, so […]

Albert Heijn brengt Virtual Reality naar alle kinderen van Nederland

2 juni 2016

Op 6 juni start Albert Heijn met een nieuwe spaaractie die zowel qua inhoud als vorm nog nooit eerder is vertoond! In augmented- en virtual reality brengt de supermarktketen samen met &samhoud media, Little Chicken en Naturalis de Dino’s tot leven! Over de Campagne “Terug naar de dino’s met Freek Vonk”: http://www.ah.nl/dino “Wij willen kinderen inspireren en ze dingen laten zien die tot nu toe onmogelijk leken. VR en AR zijn hier fantastische middelen voor. Het is voor het eerst dat zo veel Nederlanders kennis gaan maken met VR & […]

Inspiration Lab

Hoe maak je een wetenschappelijk correcte dino voor Virtual Reality!

28 juni 2016

Door Olof Moleman   Binnen het team van Little Chicken en &samhoud media team ben ik verantwoordelijk geweest voor het modelleren van de 20 verschillende prehistorische dieren voor de AH dino VR app. De meeste hiervan waren dinosaurussen, maar er zat ook een aantal andere prehistorische dieren bij uit de dino tijd. De bedoeling was om de beesten te maken volgens de huidige wetenschappelijke kennis die we hebben van dino’s. Maar hoe maak je een wetenschappelijke dinosaurus? Het beeld dat de wetenschap heeft van dinosauriërs verandert steeds als er weer […]

Art

Unity game engine animation

29 september 2015

Written by: Joris van Laar – Animator   Most 3d animators tend to swear by their preferred tools of the trade. Be it 3ds Max, Maya or Blender, each package has its own group of dedicated followers. But when it comes to animating for games, an extra player is added to the mix: the game engine. Basic animation in an engine is not that different from a ‘traditional’ 3d package, but like any program, it has its own quirks. So I’ve tried to put together all the post-it notes that […]

Extended low res rendering

Coding

KLM Jets: Doubling viewing-distance without LOD-ing or performance-drop

29 september 2015

Endlessly generated levels  aren’t exactly a rare  science to build these days. However, having a vivid world, with tons of moving objects and complete custom chunk design that also has to run on low-end mobile devices, often proves more challenging than initially anticipated. In this post, one of our most experienced developers, Michiel Frankfort, explains how we tackled this for KLM Jets , Papercraft Air-O-Batics.   I think it’s pretty impressive: A brand new smartphone with Android 4.1 or higher, packing a dual-core chip with 512 of RAM… at only […]

Alles bekijken