Little Chicken geselecteerd als developers voor de Hololens

LITTLE CHICKEN GESELECTEERD ALS DEVELOPER VOOR DE HOLOLENS
Microsoft heeft Little Chicken geselecteerd als een van de eerste ontwikkelaars in Nederlands de development versie van de Hololens te ontvangen.

Little Chicken voegt zich hiermee bij een select wereldwijd gezelschap van ontwikkelaars dat mag werken met deze baanbrekende mix van virtual en augmented reality. Little Chicken realiseert al enige tijd VR en AR applicaties in de context van professional learning en awareness binnen grote organisaties.

Wij hebben ervaring met de belangrijkste VR platforms zoals Oculus Rift, Leap Motion, HTC Vive en Samsung GearVR. Met de toevoeging van de Microsoft Hololens hebben onze designers, artists and programmeurs toegang tot bijna het gehele scala aan beschikbare technologie voor virtual en augumented reality.

Met de Hololens hopen wij vernieuwende applicaties te ontwikkkelen die die bedrijfsprocessen fundamenteel kunnen veranderen.

Little Chicken zoekt partners en cliënten die willen innoveren, effectieve toepassingen van virtual en augmented reality willen onderzoeken en samen met ons het avontuur aan willen gaan met deze fantastische nieuwe technologie.

Related

&samhoud media en Little Chicken lanceren nieuwe AR/VR app voor spaaractie van Albert Heijn over de ruimtevaart

16 mei 2017

  Albert Heijn heeft deze week een nieuwe spaaractie gelanceerd die kinderen spelenderwijs kennis laat maken met het thema ‘ruimtevaart’. Met behulp van een spaaralbum en 160 ruimtevaartplaatjes, waarvan 23 speciale VR/AR-plaatjes, ontdekken kinderen samen met astronaut André Kuipers de fascinerende wereld van de ruimtevaart. Hij neemt ze mee op een avontuurlijke reis door de ruimte. Na het succes van de Dino-app hebben &samhoud media en Little Chicken de handen ineengeslagen om de digitale component van de ruimtemissie te creëren. Na het succes van vorig jaar, waar gezamenlijk de dino’s […]

Albert Heijn brengt Virtual Reality naar alle kinderen van Nederland

2 juni 2016

Op 6 juni start Albert Heijn met een nieuwe spaaractie die zowel qua inhoud als vorm nog nooit eerder is vertoond! In augmented- en virtual reality brengt de supermarktketen samen met &samhoud media, Little Chicken en Naturalis de Dino’s tot leven! Over de Campagne “Terug naar de dino’s met Freek Vonk”: http://www.ah.nl/dino “Wij willen kinderen inspireren en ze dingen laten zien die tot nu toe onmogelijk leken. VR en AR zijn hier fantastische middelen voor. Het is voor het eerst dat zo veel Nederlanders kennis gaan maken met VR & […]

Virtual Reality in het techniek onderwijs en training.

3 mei 2016

Resato toonde hun Watersnijder versie van  CRAFT in Virtual Reality op de Technishow afgelopen maart in de Jaarbeurs. Gebruik makend van de Oculus Rift konden gebruikers kennismaken met Craft en het gebruik van de Resato Watersnijder. De applicatie is een Virtual Reality versie van de Craft learning applicatie welke werkt met de Oculus Rift. Gebruikers kunnen de watersnijder bedienen en onderzoeken.  Virtual Reality belooft een ware revolutie in het leren en trainen van echte wereld vaardigheden, waarbij niet alleen de procedures en theorie centraal staan maar ook het fysiek handelen en ruimtelijke perceptie. […]

Inspiration Lab

Hoe maak je een wetenschappelijk correcte dino voor Virtual Reality!

28 juni 2016

Door Olof Moleman   Binnen het team van Little Chicken en &samhoud media team ben ik verantwoordelijk geweest voor het modelleren van de 20 verschillende prehistorische dieren voor de AH dino VR app. De meeste hiervan waren dinosaurussen, maar er zat ook een aantal andere prehistorische dieren bij uit de dino tijd. De bedoeling was om de beesten te maken volgens de huidige wetenschappelijke kennis die we hebben van dino’s. Maar hoe maak je een wetenschappelijke dinosaurus? Het beeld dat de wetenschap heeft van dinosauriërs verandert steeds als er weer […]

Art

Unity game engine animation

29 september 2015

Written by: Joris van Laar – Animator   Most 3d animators tend to swear by their preferred tools of the trade. Be it 3ds Max, Maya or Blender, each package has its own group of dedicated followers. But when it comes to animating for games, an extra player is added to the mix: the game engine. Basic animation in an engine is not that different from a ‘traditional’ 3d package, but like any program, it has its own quirks. So I’ve tried to put together all the post-it notes that […]

Extended low res rendering

Coding

KLM Jets: Doubling viewing-distance without LOD-ing or performance-drop

29 september 2015

Endlessly generated levels  aren’t exactly a rare  science to build these days. However, having a vivid world, with tons of moving objects and complete custom chunk design that also has to run on low-end mobile devices, often proves more challenging than initially anticipated. In this post, one of our most experienced developers, Michiel Frankfort, explains how we tackled this for KLM Jets , Papercraft Air-O-Batics.   I think it’s pretty impressive: A brand new smartphone with Android 4.1 or higher, packing a dual-core chip with 512 of RAM… at only […]

Alles bekijken