Merry Little Christmas

We wish you a Merry Little Christmas and a very exciting 2017 happy_2017

During the holidays all chickens go home to roost. We will start the new year fully energized and ready for world domination.

See you next year!
Chickens out

Related

AH Dino’s wint bij Spin Awards and Esprix uitreikingen

21 april 2017

Tijdens de Spin Awards uitreikingsavond heeft de AH Dino’s app de zilveren Spin Award  voor best mobile in de wacht gesleept en dezelfde avond op het Esprix Gala is de bronzen Esprix award  in de categorie Retail binnen gehaald De AH dino’s   Virtual en Augmented Reality  app van Little Chicken en &Samhoud Media won al eerder een Bright VR Award en maar liefst twee Dutch Game Awards. Little Chicken won al vijfmaal eerder een Spin Award voor haar producties. Esprix Winnaars: https://www.esprix.nl/esprix/actueel/esprix-winnaars-2017 Spin Awards https://www.spinawards.nl/nl/winnaars-spinawards-2017

Aviation Empire Platinum uitgebracht voor IOS and Android.

30 januari 2017

In 2013 bracht KLM Royal Dutch Airlines  de game Aviation Empire uit.  Een game waarin spelers de rijke geschiedenis van de luchtvaart konden ervaren doorn hun eigen luchtvaart maatschappij te managen. Met meer dan 1.7 miljoen installaties is de tijd zeker rijp voor een waardige opvolger. Dit is Aviation Empire Platinum geworden. Samen met KLM en uitgever All4games hebben de game van de grond op opnieuw ontworpen en gerealiseerd.  Nieuwe graphics , nieuwe gameplay, en een nieuwe interface geschikt voor moderne smartphones. Spelers hebben nu alle tools tot hun beschikken […]

Craft’s magic tricks

16 december 2016

In a recent Craft project, we worked together with OOI to create a simulation that teaches students the protocols of isolating tubes, aka keeping heat in or out. A lot of these operations involve cutting into the isolation material. To realize this in the virtual world, we’ve had to come up with some ideas that we’d like to share with you all. Angled Cut Here we see our standard cutting operation. Instead of going with procedural mesh generation, we simply modeled a building block that is cut at 45 degrees […]

Inspiration Lab

Business

Virtual Reality: 5 questions you should ask before jumping in

21 juli 2016

“Virtual Reality… sounds cool and exciting! We need to get into VR!” At Little Chicken Game Company, we love clients who think this way. VR applications have a lot to offer – as educational or marketing tools, or just for fun. What intrigues us is that a technology thought to be limited to early adopters, is such a big game changer on so many levels. Virtual reality is changing how we think about concepting, creation, distribution, and the business models behind content. We are aware that this can make conceptualizing and […]

Hoe maak je een wetenschappelijk correcte dino voor Virtual Reality!

28 juni 2016

Door Olof Moleman   Binnen het team van Little Chicken en &samhoud media team ben ik verantwoordelijk geweest voor het modelleren van de 20 verschillende prehistorische dieren voor de AH dino VR app. De meeste hiervan waren dinosaurussen, maar er zat ook een aantal andere prehistorische dieren bij uit de dino tijd. De bedoeling was om de beesten te maken volgens de huidige wetenschappelijke kennis die we hebben van dino’s. Maar hoe maak je een wetenschappelijke dinosaurus? Het beeld dat de wetenschap heeft van dinosauriërs verandert steeds als er weer […]

Art

Unity game engine animation

29 september 2015

Written by: Joris van Laar – Animator   Most 3d animators tend to swear by their preferred tools of the trade. Be it 3ds Max, Maya or Blender, each package has its own group of dedicated followers. But when it comes to animating for games, an extra player is added to the mix: the game engine. Basic animation in an engine is not that different from a ‘traditional’ 3d package, but like any program, it has its own quirks. So I’ve tried to put together all the post-it notes that […]

Alles bekijken